Mape Plastics rekryterar marknadschef
december 13, 2021Mape Plastics fortsätter att växa, nu med marknadsföring i fokus.
Vi är stolta över att kunna presentera vår nya medarbetare Gustav Svenungsson, som marknadschef, för att säkerställa vår tillväxt och utveckling som ett hållbart företag och partner. Ett viktigt steg mot att nå ännu längre inom tillverkningsindustrin med våra leverantörers produkter och material.
Gustav Svenungsson kommer senast från marknadsföringsbyrån AdGrowth och ska nu ta ett helhetsgrepp över Mape Plastics marknadsföring.
– Min ambition är ett mer hållbart fokus, och att nå ut bredare om hur vi och branschen arbetar med återanvändbara material, säger Gustav Svenungsson, CMO.
Vi vill vara en del av en balanserad dialog kring plast som material. Vi vill också att branschen bättre kommunicerar alla sina hållbara och miljövänliga initiativ som sker, och hur vi faktiskt arbetar med dessa frågor dagligen.
– Tillsammans med våra partners och kunder arbetar vi ständigt med att optimera hållbarheten och öka användningen av återvunnet material. Vi jobbar också mycket med ersättning av metall inom olika applikationer, det finns stora vinster med att ersätta metall med plast som konstruktionsmaterial, säger Per Waldenström, teknisk direktör.
– Vi är på en spännande resa, nu är det dags att nå ut bättre och längre med alla våra spännande projekt, säger Magnus Waldenström, VD.
Idag ser vi en växande efterfrågan på återvunnet material, men med ökad efterfrågan blir priserna också högre, något som slutkonsumenten kan drabbas av i slutändan. Är folk beredda att betala ett högre pris för hållbarhet, frågar Magnus Waldenström.